fredag, maj 11, 2007

Tårtkalas eller knäckebröd?

Igår såg jag Eurovisionsfestival. Idag lyssnar jag på Sofia Karlsson.

Nej, jag värderar inte! Men jag erkänner att jag lätt blir däst av gräddtårta, wienerbröd och glasstrut på samma gång, alltsammans flödande i ett hav av champagne som kittlar och spritter och sprätter och förgyller. Då är det befriande gott med en hårdbrödsmörgås. Och om jag måste välja mellan Disneyworld och en vindpinad klippa på ostkusten vet jag vilket hav jag kommer att stirra ut över resten av mitt liv...

Det enkla är det vackra.

Det vet Sofia Karlsson också.
Lyssna på sista spåret på CD'n "Visor från vinden".

Blott havet det vida kan läka de kvalfyllda bröst.

4 kommentarer:

L sa...

Hej Catarina!

Snubblade över din blogg när jag egentligen googlade på Robert P. Kul att se att du också har ett hem på nätet!
Du kanske har hunnit glömma bort vem jag är. Var med i Lainio, som Roberts bihang.

Anonym sa...

Hej Catarina!
Gick återigen in på din blogg.
Sofia Karlsson, skall lyssna på henne.... hälsningar från Lidköping å Marie-Louise

L sa...

Hej igen!

Försöker övertala Robert och Carina (indirekt via R) att sätta upp något här på Chalmers i Göteborg. Du kan väl också peppa lite och utöva positiva påtryckningar?! Man kan säkert engagera chalmers barockensemble och deras kör också, om man vill ha uppbackning.

Tänk dig Brechts Dreigroschenoper eller någon annan halvbusiks, omskriven så den blir en aning studentikos.

Catarina sa...

Hej Lisa,

Kul idé med Chalmers - det finns säkert mycket kreativitet i de korridorerna... Man planterar en tanke och rätt som det är så börjar den gro.

Ha det bra och hälsa Robert (nej så klart jag inte hade glömt bort vem du är)!