fredag, oktober 23, 2015

Från en busshållplats, efter midnatt

Driver lite.
Natten är sval men jag köpte en vinterjacka på Röda Korsets second hand tidigare idag.

Tidigare under kvällen alldeles för få rysningar av något som hade kunnat drabba djupt. Känner mig inte skyldig till den distanserade upplevelsen; kreatörerna menade det så. Spänn bågen, kom med nytt, chockera. Men ge fan i att få hjärtan att darra, det är för konventionellt.

Samtal, yrkesmässiga. Varma ögon. Kall öl. Sen cyklar några, en går. Jag slår följe, vill vistas i kylan, mörkret och friskheten en stund till. Flanera. 

När jag drivit klart är det tjugo minuter till nästa buss. Och det är då jag unnar mig det goda, varma, salta i Stockholmsnatten.

Korv med bröd.


1 kommentar:

TantGlad sa...

Mmmm.....korv med bröd sååå gott.
Skrev om korv med bröd för ett par dagar sedan.
Visst är det gott.

Ha det gott å kramiz