tisdag, april 19, 2016

Snabba puckar

Vänta nu, gick det lite fort?

Flög hem i fredags, la pannan i rynkor för det konstiga ljudet från bilen i lördags, hyrde pålitlig bil i söndags, körde 35 mil, var värdinna och förberedde arbetsmöte, ringde bilverkstad tidigt i måndags, hade stor projektgenomgång före lunch och träffade press efter, körde tillbaka 35 mil, återlämnade den hyrda och googlade "köpa bil" på nätet till kvällsteet.

Idag hade jag köpt en splitter ny Mitsubishi innan klockan var 12:30.
Och hämtat min nyss sjösatta båt.
Och tittat till stugan på ön efter dess vintersömn.

Jag har inte bestämt mig för om detta kallas Handlingskraft eller ren Dumhet. Men som av en slump fick jag nyss följande citat i mitt media-flöde:

"Courage is the discovery that you may not win, and trying when you know you can lose."

Inga kommentarer: