onsdag, september 04, 2019

Från en lapp-trapp

Nyduschad med hjälp av campingdusch. Naken i solen, hett vatten från spisen och en liten liten stråle som blöter ner min kropp. Barntvål. Idogt strilande. Till sist ren. Och snart torr.

En trollslända på mitt bara ben. En hjort nere vid linden. En kall dryck bredvid mig på trappan. Trädens sus, inget annat. Eller jo, mitt tangentknattrande och ett svagt likadant från ovanvåningen.

Sista hela dagen på ön innan allt drar igång.

Jag tänkte baka fröknäcke, men påsen - den noggrant upphängda - har visat sig vara Mössens Michelinrestaurang. Vad de har njutit av fiberhusk, linfrö och solroskärnor!

Det gör mig inget.
Skönt att slippa röra och kavla och passa ugnen.

Istället skriver jag.
Glädje.
Och den mest naturliga sak i världen.

Inga kommentarer: