lördag, juli 05, 2008

Dagens

  • 7.00 Vaknar
  • 8.00 På kontoret: planerar klart musikers övningsmöjligheter
  • 9.00 Ankomst slottet: utbildning i regntakshantering för mig och "mina" tekniker
  • 10.30 Går igenom jourschemat för regntak tillsammans med tillsynsmannen
  • 11.00 Fixar diverse rekvisita som jag lovat (syr fast tyg på tomma rullar t ex)
  • 12.00 Kopplar upp datorn på slottet, svarar på diverse mail, f a om biljetter
  • 12.45 Lunch med kollegor i Café Stallet
  • 13.30 På kansliet: kopierar, attesterar mm
  • 14.00 Grabbarna Grus kommer. Provdukning av borggården; 390 stolar ställs upp (det tar otroligt lång tid, är rörigt, krångligt och kaosartat, men styrs upp till sist)
  • 16.30 Tar emot musikerna, visar dem Kungssalen där de ska genomgå obligatorisk säkerhetsundervisning
  • 16.40 Tillbaka på borggården: fortsätter försöken att få stolsraderna så att de stämmer med vilka sittplatser vi sålt
  • 17.00 Visar orkestern restaurangen där middag är serverad. (Tänkte äta med dem, men salongen är klarbyggd, så jag dokumenterar istället; ritningar, fotografier, tydliga markeringar)
  • 18.00 Äter middag, Hanna och Markus håller mig sällskap
  • 18.30 Repetition startar; sitter på sämsta platsen för att se hur illa det egentligen är
  • 20.00 Kaffepaus; Karolina har fixat allt.
  • 20.20 Min tur bakom scen: städar undan fikat, kopplar upp datorn och svarar på mail. (Fortfarande kommer ja-svar på inbjudan vars sista anmälningsdatum var 1/7.)
  • 21.30 Går ut på borggården, ser genomdrag av akt 1, för första gången med orkester. Wow.
  • 22.30 Ensemblen åker hem. Teknikerna kvar. Vi städar, river, plockar undan.
  • 23.00 Jag lämnar. Teknikerna forfarande kvar och jobbar. Alla stolar ska bort, regntak ner osv.
  • 23.30 Ankommer Lidköping. Har glömt ta bort ljudlös funktion i telefonen och ser: 6 missade samtal. Lyssnar av svararen: larmet har gått i musikskolan då en musiker försökte gå in med sitt instrument. Sitter i telefon med diverse personer.
  • 00.00 In i lägenheten. Kopplar upp mig: bloggar.

Det är det här med att ha någon att berätta om sin dag för....

Inga kommentarer: