söndag, augusti 05, 2007

Sökes: Själskyddsfaktor 35

Jag oljar min trätrappa och målar bottenfärg på båten för att förhindra frätande angrepp. Jag vaccinerar mig mot TBE och smörjer min hud mot UV-strålning. Min mobil och mitt bankkort skyddas med en fyrsiffrig kod, bilen vaxas och de läckra mockastövlarna impregneras med jämna mellanrum.

Men hur skyddar jag mitt inre? Hur kan jag försvara ett pansarlöst hjärta? Hur ska jag värna en alldeles för inkännande och sårbar personlighet? Finns ett balsam? Nähä. En spray då? Något som appliceras med pensel eller våt trasa? Inte? Men en injektion? Eller en tablett!? Inte det heller...

Vad ska jag göra? För inte kan väl svaret ligga i tvåsamheten, intimiteten? Nej, jag tänkte väl det. Där gjordes ju ett insiderjobb för inte så länge sedan, ruskigt plågsamt. Det måste finnas ett annat sätt. Så jag sätter mitt hopp till vetenskapen och ser fram emot den dag då jag äntligen kan köpa en flaska outspädd Hårdhud och en maxisize-tub Skinn-på-näsan-kräm på Apoteket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är man inte i grunden rädd för att umgås med sig själv så kallas nog hjälpen för: TID. Svårt att vänta kan det vara, men det hjälper :)

Anonym sa...

Snälla Catarina köp aldrig själskydd på tub.Du med ditt inkännande som jag och flera har fått erfara,du med din öppenhet och kreativitet och skapande som bidrar till ett fördjupande av själen. Glöm inte priset men kom ihåg vinsterna med att vara den du och jag är. Marie-Louise