onsdag, oktober 14, 2009

Jag tror att jag är arg

Jag är antagligen arg.

Arg på att människor säger saker som de inte menar.
Arg på att elementet i dotter M's rum inte fungerar, att el och bredband trasslar, att jag inte har nåt badkar och på att diska i största allmänhet.
Arg på prestige och arrogans som jag tvingas möta och förhålla mig till.
Arg på kulturpolitiken som ständigt tar struptag på oss som försöker göra livet lite drägligare.
Arg på mig själv som lät mig bli så trampad på.
Arg på ensamheten som är självvald och arg på stoltheten som gör mig till den jag är.
Arg på spärrvakten som pratade i telefon när jag ville köpa biljett.
Arg på hösten, för att den är så jävla vacker samtidigt som allt bara dör.

Frågan är: vad gör man med all sin ilska?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mot inneboende ilska hjälper bara ett stenhårt träningspass. Den brukar lätta efter 15 minuter. Efteråt skrattar man åt tramset!/CPG

Agneta sa...

Försöker hitta något positiva i all frustration..
Jag är ju så grymt tråkig så jag tror på att man väljer själv hur man ska förhålla sig till all jäkla skit som kommer i ens väg:-)

Anonym sa...

Svordomar är ett annat bra motmedel, gärna utsagda på högsta volym. Sluta inte innan dom verkar bara.