onsdag, oktober 28, 2009

Kärlek är

Min mamma fyller snart 70. Min mamma har ett starkt psyke och en intensivt brinnande kreativ flamma. Men hennes kropp går sönder, mer och mer.

Min pappa har fyllt 70. Min pappa har ett varmt hjärta, ett aldrig sinande glatt humör och en stor vishet. Hans kropp skuttar runt med andra Friskis & Svettis deltagare.

Just nu kommer med jämna mellanrum bloggrapporter från detta radarpar:
Det är frukostar på balkongen, bussturer och långa promenader, kyrkor och operaföreställningar, restauranger och caféer, loppmarknad och gigantiskt konstmuseum.

Dom är i Paris. Och min pappa rullar runt min mamma i rullstol, i denna en av världens minst handikappanpassade städer.

Det är kärlek.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att älska och att älskas!!

grattis på din dag vilken det nu är? hoppas du har satt upp min gåva som du fick på ett fik för 2 år sedan;-)

klem Tommy

Gunilla sa...

Underbart. Längtar efter att träffa dem. Snart, snart!

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunilla sa...

... lyckades publicera x 2 - därav borttaget ... Men det är ju värt att sägas två gånger. Minst!

Catarina sa...

Tommy! Ja, tavlan är kvar. Men jag är skyldig dig ett besök på Liljevalchs...
Och Gunilla: snart. December. Den gyllene freden. Det ska bli fint.