onsdag, oktober 21, 2009

Sduvigh...

Först blev alla livrädda för svininfluensan. Nu är alla skraja för vaccinet.

Själv sitter jag i raggsockor och stor halsduk, huttrar av feber, snorar och ömmar i varenda muskel. (Fördelen med att arbeta hemma är att man inte behöver stanna hemma från jobbet, utan ångar på som vanligt. Det går ändå inte att ligga ner för då dunkar skallen så att jag har svårt att andas.)

Gudskelov har jag paradisisk hemmagjord äppelmust som jag fått av mor&far. Säkerligen även svininfluensan - åtminstone tänker jag mig det, för att fylla mitt behov av vardagsdramatik. Jag dör garanterat inte. Jag bara gör av med extra många toalettpappersrullar den här veckan.

Men visst. Vaccinera er. För kul är det inte att må så här...

1 kommentar:

Gunilla sa...

Jobbigt! Men förhoppningsvis är du immun efter detta. Krya på dig! Kram.