lördag, januari 15, 2011

Funderar på att flytta till Georgien

I Georgien kan man hyra en make för 115 kronor i timmen.
Det är ju genialt! Precis vad jag behöver!

För jag har ett element som inte fungerar sen fyra år tillbaka (barnet sover gott i kallt sovrum), vattenskadat parkettgolv i vardagsrummet och nu även en trasig glödlampa i bilen - och ingen aning om hur man byter den.

Jag skulle lyfta luren, beställa några timmars make, sätta på en kopp kaffe och fortsätta med projekten, skrivandet, fantasierna. Åka till gymmet. Spela spel med mitt ungdomsgäng. Lösa fredagskrysset. Gå en promenad. Läsa en bok. Luncha med en vän. Och när jag kom hem var allt klart.

Tänk om man bodde i Georgien...

4 kommentarer:

Anonym sa...

idiot! det går att hyra en man här också! om man nu är så tafatt att man inte kan byta en glödlampa! fnys!!!

Catarina sa...

På mig bara!
Men vi skämtar kanske båda två?

Anonym sa...

Catarina:

Inte ska man ha skäll för sina önskningar. Däremot frågar jag mig om det höga skilsmässotalet beror på att kvinnor bara vill ha en man för att han ska skruva i glödlampor och vara händig i huset.

För min del gör jag sådant gärna men blir det ingen belöning in natura när kvällen kommer blir entusiasmen mindre nästa gång.

/Max

Catarina sa...

Nu fixade jag elementet själv. Glödlampan fick däremot en verkstad byta, för det är en fransk bil och då är det lite speciellt här och där.. :-)
Jag skrev aldrig om vad hela artikeln handlat om; att firman hade fullt sjå att tala om för kunderna att deras "makar" INTE var prostituerade och alltså inte kunde göra mer tjänster än de överenskomna praktiska. Människans längtan efter närhet är grundläggande och enorm!

(Själv tänkte jag att 115 kr timmen var billigare än en hantverkare och hade varken tanke på fler tjänster än så, eller att jag själv skulle vara oförmögen att stå på egna ben... Men jag rörde visst upp lite känslor.)