söndag, januari 16, 2011

Januarihelg

I min närhet: de finaste unga. I mitt sinne: ljuset.

Fredag:
Mötte mitt gäng med haloumi, kallskuret, grönsaker och chilirostade pinjenötter. Sen spelade vi gin rummy och åt hemgjord hallonglass.

Lördag:
Alla till gymmet. Jag kör en halvmil på crosstrainern samtidigt som T agerar personlig tränare till N+M. Hem till sallad, 1000-bitars pussel och stillhet innan vi gör varsin pizza och ser på film.

Söndag:
Lång frukost med mer kortspel, sen utflykt till Tant Bruns kaffestuga i Sigtuna. Brasan värmer blöta fötter. Lugnet sprider sig. Nu symaskin på köksbordet - ett halvårs slitage ska lagas. Tid finns, ro finns. M gnolar för sig själv i sitt rum. Det mörknar, men bara där ute.

Så mycket att glädjas över.
Så mycket att tacka för.

Imorgon har jag förnyade krafter.

2 kommentarer:

Kia sa...

Nog är vi lyckligt lottade.

Catarina sa...

Ja.
Jag vaknar varje morgon och fylls av tacksamhet.