fredag, september 11, 2015

Att bestiga Mount Everest

1 kubikmeter makadam.
Ett paket väntar, 660 kg. Lastbil. Lastpråm. Obs maxhöjd tunnel 4,2 m. Lågvatten?
Fallhöjd, stenkista och infiltrationsrör.
Urintank. Vindflöjel? Nej, den avstår jag ifrån.
Takhöjd, bredd, längd, diameter, parametrar.
Gjuta sula. Gjuta plintar. Gjuta gjuta.
(Hur många säckar cement ska jag släpa ner och upp i båten och sen över ön?)

Allt detta snurrar i mitt huvud. Över mitt huvud. Vatten?

Bygga föreställningar med närmare 100 inblandade är ingen konst alls. Bygga en liten bod inklusive mulltoa och gråvattensanläggning i skärgården känns som det svåraste jag gjort i hela mitt liv.

Om en dryg vecka börjar vi. Det är då jag håller hårt i kamraten byggaren med min ena hand och min egen tumme med den andra.

Inga kommentarer: