onsdag, november 19, 2008

Ge er!

Det kom post idag också. Och idag, liksom nästan alla andra dagar, har jag slängt ett par reklamerbjudanden i pappersåtervinningen.

Jag kan inte riktigt förstå att de inte känner mig bättre, i detta digitaliserade kommunikationssamhälle där varenda prostituerad, klockförsäljare eller lotteri-ansvarig tycks ha min mailadress.

Att de inte begriper att jag är en frihetstörstande, superanalyserande, barnslig kulturmänniska med adligt blod blandat med självförbrännande konstnärer i mig. Att jag aldrig i hela mitt liv kommer att prenumerera på Hemmets Journal eller gå med i Postkodlotteriet. Ni kommer inte se mig öppna luckor i Bingolotto eller rabbla låttexter i Singing Bee. Jag blir beklämd av relations-reality-såpor eller blodiga rekonstruktioner i Efterlyst.

Alltså, kära Rickard Sjöberg: tänk så mycket vinstpengar det skulle bli över om du slutade skicka reklam till mig hela tiden!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Cattis!

Ett litet tips för att minska pappers-slöseriet: NIX-registret. Då slipper man direktverkande reklam, telefonförsäljning mm. Sen sätter man en liten lapp på bremlådan: "ingen reklam tack!" och VIPS har man minskat pappersskräpet med 50%!!

Kram, Annika

Catarina sa...

Redan gjort!
Nix-telefoni och ingen reklam tack.

Men de är listiga: de adresserar direkt till mig. Det är det som förbluffar mig, eftersom de ju aldrig får något gensvar...

Anonym sa...

Sluga små rackare!

Mig är de helt ointresserade av. Kanske du ska kolla varifrån de fått adressen och ringa dit och bråka?

Annika