söndag, juli 19, 2009

Från ett hus vid havet



Lätt regn. Badade och öste Stumpan.
Nu kaffe vid köksbordet. Stilla sus i linden. Annars alldeles tyst.

Det är så otroligt rofyllt. Om en liten stund börjar släktkalaset och då kommer det att vara många goda vänner och bekanta i en av stugorna. Jag tycker om min släkt.

Sen till kvällen blir jag ensam i stockhuset igen. Det gör mig inget, jag är mycket trevlig att umgås med!

Men ändå.
Det börjar bli lite trist att vara själv.
Har nu slickat sår i två år - det räcker.
Därför funderar jag på att annonsera ut mig.
Kanske helt enkelt ordna en auktion:

"Lite sliten men mycket värdefull sak från 60-talet. Mjuk och varm i sin formgivning, vilja av stål. Kommer i set om två döttrar, diverse båtar, släktäga på ö i skärgården, stort intresse av sitt arbete och sitt eget skapande, går utmärkt att leka med, men måste vårdas med respekt och omtanke."

Har vi ett utgångsbud - någon?

1 kommentar:

Farbror Sid sa...

Eftersom jag redan har just en sådan sak som du vill sälja, ger jag inget bud... fast jag saknar just det exakta setet som tillhör din sak.
Så jag vet att det inte blir någon större svårighet att få ett rejält utgångsbud... se bara till att ha en stor auktionshall...
Ha det bra Catarina.