onsdag, maj 22, 2019

Du kanske undrar vad jag gör på mitt jobb?

Just idag har jag:
  • Försäkrat ett instrument
  • Scannat in recitativ
  • Uppdaterat ett manus
  • Hämtat på tryckeri
  • Mailat en ensemble alla slutgiltiga justeringar
  • Köpt rekvisita på nätet
  • Betalt och bokfört tågbiljett
  • Bollat scenframträdande med två artister
  • Bollat instudering med skådespelare
  • Skrivit på ett avtal
  • Börjat skissa på ett annat avtal
  • Listat arbetstid för teknikass
  • Beviljat en ledighet
  • Påbörjat en inbjudan
  • Bokat pressbiljetter
  • Lämnat in två stora paket och nio mindre på posten
  • Tejpat och bokfört kvitton
  • Förmedlat två bostadskontakter
  • Pratat i telefon med nyckelperson om känsligt ärende
  • Läst en recension som berör mitt fält
  • Skrivit en reseräkning
Det var småärendena.

Det stora jag har gjort idag är att sudda.
Sudda.
Sudda.
Sudda.
Sudda.

15 nothäften med massa klotter från tyska musiker. "Kurz" "Ertz 24!" "Vervalle" "in 2". Glasögon och pilar. Kortade noter, förlängda pauser ...

Kramp i handen, armen, axeln.
Tre kvar.

Nästa år beställer jag ett helt oanvänt material från förlaget!


Inga kommentarer: