måndag, november 11, 2019

Natt-kraft

Först var jag fullkomligt slut. Hamnade i ett sömnliknande tillstånd i badet - svävandes i universum nånstans. Eller i jordens innersta.

Sen var jag trött, mitt i kalasyra och lekland.

Sen var jag avslappnad, i hans famn. Liggandes sked som vi brukar.

Så kom natten.
Då blev jag pigg.
Och kreativ.

Vaknade gång på gång med nya idéer. Skrev in i telefonen som låg intill. (Praktiskt med ljus från skärmen, så slipper jag leta lampa där i mörkret.) Ett manus klart. Sen ett till. Och så de sista justeringarna innan allt föll på plats.

Klockan halv tio kom han och väckte mig. Resten av dagen har gått åt att skriva rent manusen, säkra alla texter, tonarter, övergångar. Formulera mig tydligt. Göra en layout som är lättläst och omedelbart begriplig. Maila ut till samtliga inblandade.

Det var en bra arbetsdag. Eller natt. Eller vad vi nu ska kalla det.

Inga kommentarer: