torsdag, januari 15, 2009

Lyx utan like (billig dessutom, om man jämför)

Servetter.
Servetter förgyller mitt liv. Inte bara har jag svårt att äta snyggt utan en servett i knät, jag är också vansinnigt förtjust i servettvikningar. Jag kan välja att återvända till en restaurang bara för att de hade en schysst servett framsatt (-lagd) på ett kreativt sätt. Och då menar jag allt ifrån barockliljor till grova handdukar med hampasnöre löst knutet omkring sig.

Mest glad är jag i själva trycket. Idag köpte jag:
  • ett paket servetter med vackra blommor till min mamma
  • ett paket servetter med fyllda champagneglas till min svägerska
  • ett paket servetter med giraffer till mig själv
Men det motiv som jag jublat allra mest över fann jag i en butik i Stockholm strax före jul:



Och så, på baksidan:



Jag ångrar att jag inte köpte hela lagret...

Inga kommentarer: