torsdag, augusti 27, 2009

"Jag vill leva utan galler, älska utan skyddsnät"


Vi var flera tusen. Vi stod upp, gång på gång i slutet av konserten. Och vi fick också extranummer efter extranummer. Spelglädjen gick inte att ta miste på. Det som kan låta lite städat på skivorna var helt vilt. Rock'n'roll i folkviseton.

Innan dess hade jag förundrats över hur många människor som ständigt fanns runt om mig. I tunnelbanan, så nära att jag hade kunnat ta på varenda en. På gatorna, där mitt skärgårdstempo sakta färgades av storstadspulsen. Vid uteserveringarna, där avslappnade söderbor satt med en gitarr eller en chailatte. Sen träffade jag en mycket kär vän och en mycket kär dotter.

Jag har lämnat ön, återvänt till fastlandet och sett Sofia Karlsson en varm sensommarkväll.

Tags , ,

1 kommentar:

Gunilla sa...

Vad jag är glad att jag fick den här kvällen med dig! Lever än i känslan och kan återuppleva och återuppliva allt när jag lyssnar på skivan. Tack!