fredag, december 18, 2009

- Men mamma, du har ju aldrig prydnadssaker annars...

Nej just det.
En gång om året räcker.

Men DÅ!
Boostad, pimpad, pyntad.
Glittrig och galant - så ska granen vara.

Det gäller att hitta rätt modell.
Dotter M har rätta blicken för trädet.
Dotter N vet precis att kulans storlek bestämmer dess placering.

Och jag vet att det är en vecka för tidigt, men va f-n: min julafton är på måndag, sen är jag ohyggligt barnlös och tänker ägna mig åt träning och friskvård istället.

Alltså står den nu där, och vi har hela helgen på oss att sitta i soffan och tindra med ögonen. Det finns inte en dekoration som inte är vald med hjärtat. Se bara:


tomte lirar trummor (en installation)


småbarnsmamma ritade flaggor med penolpennor för länge sen


karusellhäst från Harrods


gömd långt in - madonnan (en present)


granen är befolkad, av både den enda...


..och den andra (också en present, mina vänner känner mig)


Så bäva Walt Disney - du har fått konkurrens!

Tags ,

4 kommentarer:

Farbror Sid sa...

Den var glittrig och vacker... skall man göra något skall det vara fullt ut...
God Jul Catarina!

Anonym sa...

Så makalöst vacker!

God jul, Catarina!
önskar Kia

Anonym sa...

GOD JUL och TACK för året.Det bästa för Dig och Din familj.

Catarina sa...

Tack alla ni! Ni ger mig lust att skriva vidare.