tisdag, december 29, 2009

Ett ärligt och uppriktigt förlåt

Förlåt mig.
Vad du har fått ta emot mycket. Allt. Även skit.
Jag har bara tänkt på mig själv, på min egen vinning, på mitt eget välbehag.

Tålmodigt har du stått ut. Knorrat en aning men aldrig protesterat mer än så. Bara självklart funnits där och försökt ta hand om skräpet fast du egentligen kanske bara hade velat säcka ihop och ge upp. Eller rent av explodera?



Du har fyllts av sillar, korvar, kolor, skinka, glögg, öl, ägg, köttbullar, gratänger, sallader, choklad, marsipan, bullar, kakor, lax, svamp, kaffe, ostar, snapsar, whisky, vin, röror, såser, karameller och rullader... (Jag skulle kunna fortsätta ett tag till.) Plus diverse hostmediciner och förkylningskurer.

Nu är kolorna uppätna och julen slut. Och jag lovar dig, kära duktiga mage, att jag ska tänka lite mer på dig från och med nu. (Ska bara ta den sista mintpastillen först.)

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=5SgFLWBL8y4
/CPG