fredag, december 04, 2009

Hänt i advent, del 4

18.09
Skärmfönstret gapar tomt efter att jag raderat det enda ord jag lyckats författa. Ordet var "Rik!". Eftersom jag inte kom längre överlåter jag åt dig att fantisera om vad jag egentligen menade.

18.24
Njuter av en enormt god måltid, men vem är intresserad av hur kreativ jag är i köket?

18.55
Sorterar papper och post och hittar (ännu) ett brev från den vrålsnygge mannen med de blåa ögonen. Ja! Jag ska blogga ett personligt svar, där läsarens luras att tro att vi känner varandra och först i slutknorren förstår, när jag artigt skriver; "Men nej, Rickard, jag vill inte vara med i Postkodlotteriet." Inser snart att det inte är särskilt roligt.

19.06
Publicerar. Ändå.
Klent innehåll, ospännande dramaturgi. Bara en lek med formen.

Det har helt enkelt inte hänt så mycket i advent idag.

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Har jag berättat att jag är släkt med Rickard?!

Catarina sa...

Nej det visste jag inte!
Betyder det att du är med i lotteriet?!! ;-)

Gunilla sa...

Det är jag som är högsta vinsten!