lördag, januari 02, 2010

Undantagstillstånd

Intentionerna är goda. Det är inte så att jag inte ser. Eller förstår.

Men det är svårt. Där ute sol och snö, jag vill - egentligen - men kommer ingen vart. Här inne stök och damm och mängder att sortera, jag måste - egentligen - men gör ingenting. Bakom dörrar och i skåp en ofantlig röra, jag borde - egentligen - men inget händer.

I stället går jag i pyjamas och morgonrock halva dagen: dricker kaffe, lägger pussel, läser bok. I stället ligger vi i en hög i sängen framför TV'n halva kvällen: ser på film, äter vindruvor, pillar i varandras hår. I stället hamnar jag framför datorn halva natten: hittar roliga klipp, lyssnar på musik och chattar.

Två dagar kvar, sen är det dags att ta tag i livet igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är konstigt... planerna är aldrig det här komatillståndet. Men vid längre ledighet får man en chock *eller något* och dagarna bara går...