torsdag, september 10, 2009

På begäran

En man frågade mig igår kväll varför jag inte bloggar om det underbara arbete jag håller på med just nu.

Nu har jag ju bestämt mig för att inte räkna upp allt jag gör hela tiden, utan mer låta tankar, iakttagelser och berättelser flöda ut över skärmen. Men jag gör ett undantag.

Alltså, i min värld:
  • kör jag 3o mil om dan
  • svär jag i kyrkan (förlåt, men det slinker ur mig en instruktion typ: "hon är så in i helvete arg!")
  • skapas mardrömmar, gudsbrottning, långdans och bröllopsyra, sinnlig förälskelse och dånande offerriter
  • drillar jag kören i diverse handrörelser, såsom "a-a-a-stopp" eller "ååå-tjoff!"
  • får jag gåshud och tårar i ögonen fast jag vet precis vad som händer
  • njuter jag av att möta varma, öppna leenden och imponeras av allas arbetsiver, koncentration och fokus
  • undrar lite för mig själv vem i branschen som kommer upptäcka vår titelrolls-innehaverska först (hon är brilliant)
  • sjunker jag ner i ett musikaliskt bad som är något av det vackraste jag vet
  • tappar jag bort mina anteckningar överallt bland bänkraderna för att jag kan aldrig sitta still mer än en minut
  • upphör jag inte att förvånas hur bra det är trots att vi bara har repeterat i två veckor
Så!
Har jag uppfyllt din önskan?

1 kommentar:

gusgus sa...

Catarina

Du har uppfyllt min önskan. Tack.

Gus