lördag, oktober 02, 2010

2/10

Wrroooom!
Racerbåten tar oss ut över havet, på spaning efter hägrar och horisont. Sen grillar vi korv utanför stockhuset, plockar svamp och spelar kubb.
Det är nästan som en sommardag.



Och så kommer mitt djur, sätter sig på min hand. Jag har kameran i den andra och lyfter den för att ta en bild; ett bevis på att än en gång har en trollslända sökt upp mig. Men rörelsen skrämmer den en aning, och den flyttar sig till en av stockarna istället.



Det kanske är den vackraste höstdagen hittills.
I alla fall för mig.
För jag är på ön med tre fina ungdomar, en dag när solen målar skogen och havet gyllene inför våra ögon.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Ja, å vad hösten är vacker. Du på din ö, jag på min. Jag låg också i mossan ... nosade efter svamp. Lyssnade på tystnaden, havet, suset i gulnande löv.