tisdag, mars 30, 2010

Vem ska trösta knyttet?

Jag vill vara vacker och smal och ung och älskad av en god man. Jag vill vara populär och alltid beredd på party. Jag vill inte vara för blyg för att ringa upp i telefon, för feg för att kasta mig ut i vimlet eller för ful för att aldrig mötas av uppskattande blickar.

Men allra helst vill jag kunna sova. Inte vrida mig timme efter timme med bultande huvud, värkande rygg och vetskapen om att jag måste vara full av energi och idéer om bara några timmar.

...på natten blir det hemska mycket värre än det är....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar jag kunde ge dig en Muminmamme-kram och en av hennes kärleksfulla men ändå nyktert kärva kommentarer som sticker hål på alla onda nattspöken.

♥ och varma tankar från H3A-Malin

Anonym sa...

Vem älskar en tråkig utseendefixerad gnällmåns?

Catarina sa...

Sant.
Men vem kan undgå att bli låg om man inte kan sova? Tyckte jag skulle erkänna mitt sämsta jag på bloggen.

medmänniska sa...

Du, surkart som skriver om "utseende fixerad gnällmåns",har du aldrig upplevt en stund av osäkerhet,en fläkt av ensamhet,varit helt befriad från värk och smärta eller osäkerhet på hur en svår uppgift skall klaras av?? Inte??? Kära känslo- befriade superman/kvinna jag gratulerar dig av mitt fullaste hjärta. Du måste vara ett unikum utan ett uns av empati utan en endaste medkänsla för någon annan än dig själv. Bevare oss för såna som dig!!!