fredag, september 03, 2010

Lite dagbok så här på fredan

Bra dag igår! Sämre idag.

Igår var jag på slottet. Tömde det sista, lastade bilen full. Lugnet var påtagligt: jag unnade mig den godaste lunchen, följde med en visning, och satte mig sen med kaffe och hembakt. Vår restaurang är förstklassig. Grönsakerna kommer direkt från trädgården. Uppläggningarna smakfullt konstnärliga. Stämningen personlig och varm. Det var gott att vara där ute utan att ständigt springa runt med det stora ansvaret vilandes på trött rygg. På kvällen gick sen jag och E på filmen "Inception". SE DEN! (Säger inte mer än så.)

Idag har jag feber och förkylningsvärk. Sitter vid dator, vid noter, vid repetitionsplanering - men det går långsamt. Laddar inför helgens roliga arbete med den charmiga musikalen. Måste ut och handla Alvedon och Nezeril bara - annars går det åt pipan.

Ikväll ska jag tvätta papperskläder, en och en.
Så ser min fredagskväll ut. Och du?

Inga kommentarer: