torsdag, oktober 14, 2010

Värdering pågår

Andrahandsvärdet för en bil är inte mycket att hurra för. Däremot kan andrahandsvärdet för konst och antikviteter vara riktigt vinstgivande. Många viner mår bra av att lagras, även om flaskan blir dammig och grå. Hus och lägenheter slits, ändå ökar de i värde.

Men hur är det med mig? Jag blir klokare, friare och mer levnadskunnig för varje år - mitt andrahandsvärde borde vara ganska högt. Så tänker jag när jag ser mig i spegeln: rynkig, ärgad, dallrig och definitivt bättre begagnad.

Undrar vad Bo Knutsson skulle säga?

2 kommentarer:

Kia sa...

Eeeh, alltså...så mycket kan inte ha hänt sen 23 augusti?!

För då var du banne mig både vacker och fräsch!

För att vara riktigt säker måste man kanske titta till dej, förstås...

Vore fantastiskt att ses igen!
Kramar till dej.

Catarina sa...

Kia kära!
Du är så god.
Menade bara just det faktum att jag inte är ny. Utan begagnad. Men det tror jag är bra. Eller vet.

I fallet människa ökar bara andrahandsvärdet för varje år. Livet är den största läromästaren - och vem vill vara okunnig och ovetande?

Klart vi ska ses igen! Kommer absolut innan jul!