söndag, december 05, 2010

Avslut & summering

Min fastekur var en fem-dagars. Det kändes nästan lite vemodigt fredag kväll att inte längre behöva sitta där med inget annat än två glas och en kopp framför mig. Ändå vaknade jag flera gånger av ett sug i magen den natten - inställd på att få börja tugga igen.

Men det fanns lite kvar i flaskorna, så under helgen har jag kört halvfasta kompletterad med frukt och grönsaker. Mer än så behöver jag inte - eller?

Ett vet jag, jag har inte saknat:
Kaffe
Alkohol
Godis
Fikabröd
Glass
Kött

Jag har saknat:
Knäckebröd
Avocado
Ostar (chevre, halloumi, mozarella, brie!)

Ikväll lagar jag en klar grönsakssoppa, klappar mig själv på kinden och tänker att jag måste komma ihåg att njuta av det jag stoppar i munnen. Det är inte bara bränsle.

Som Anton Ego säger i Råttatouille:
I don't like food. I loooove food.
And if I don't love it - I don't swallow!

(obs! citatet redigerat några dagar efter publicering, efter rättelse från Råttatouille-expert no 1)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bravo! Beslutsamhet av stål. Nu ska det bli väldigt spännande att se hur mycket som är kvar av dig!/CFG