onsdag, december 15, 2010

Intervju med mig själv

Vad är du mest rädd för?
Att stagnera och bli likgiltig.

Vilka egenskaper uppskattar du mest hos en man?
Tankeskärpa, empati och lekfullhet. Plus avsaknad av hierarkiskt tänkande & agerande.

Vilka egenskaper uppskattar du mest hos en kvinna?

Tankeskärpa, empati och lekfullhet. Plus självdistans.

Vilken nu levande person beundrar du mest?

Alla som strider för mänskliga värden såsom rättvisa, jämlikhet och frihet.

Som barn, vad ville du bli när du blev stor?
I min dagbok från lågstadiet finns en anteckning: "När jag blir stor ska jag åka till Afrika och dela ut apelsiner".

Vad gör du om tio år?

Skriver en bok. Äntligen.

Vad är du mest stolt över?

Två fantastiska döttrar, lysande unga människor.

När grät du senast?

I måndags: Lucia... Jag har lätt till tårar. Och till skratt.

Ljuger du?

Livet har lärt mig att lögner är skit. Men tystnad och tålamod är viktigt - bara man strävar efter att vara en hederlig och rak människa.

Vad önskar du dig av 2011?

För världen: mer godhet, mer värme. För mina nära: hälsa och sol på nosen. För mig själv: det är min hemlighet.

Så här blir det när jag inte har nån bra idé... Saknar du en fråga? Skriv i kommentarsrutan!

1 kommentar:

Kia sa...

1)
Vilka tre egenskaper hos dig, uppskattar du hos andra människor?

2)
Hur rankar du dig själv på din egen priolista - och mellan vad?

3)
När visste du att det var operaregissör du ville bli, och inget annat?

4)
Två blankobiljetter: vilken operaföreställning går du på?

5)
Lögner är skit. Men vad får dig att ljuga?

Åh...minns du frågeformulären vi gjorde åt varandra?

Nu ler jag stort och känner mig skönt nostalgisk.

Kram, kära Catarina!