måndag, september 27, 2010

Ubuntu

Fick ett mail av en av mitt livs första mentorer. Vi lärde känna varandra för 28 år sen och har hållit kontakten till och från genom livets vindlingar. Nu är vi sammanlänkade via facebook - forumet där man kan åter-lära-känna en vän från förr genom att läsa hans eller hennes statusar och kommentarer.

Till mig skrev han: du är empatisk och konstruktiv. Jag blev glad. Och kände igen mig.

Samtidigt tänkte jag att jag vet minst en person som en gång varit mig mycket nära som skulle använda helt andra ord för exakt samma egenskaper i min karaktär: känslig och dominant.

Vi är som vi är. Det är en fråga om tolkning, om betraktarens öga.
Vi blir till människa ibland andra människor.
Och vi vill vara hos dom som uppskattar oss, som tolkar oss såsom bra personer.

Dom andra, dom kan vi gå vidare utan ...

UBUNTU.

Tag

Inga kommentarer: