tisdag, september 28, 2010

Vuxenpoäng? Full pott.

  • Folke Filbyter
  • Malte
  • Gullan
  • Sirius Black
  • Göran I
  • Göran II
  • Bella
och nu:
  • Persson
Det är de bilar som har passerat genom mitt liv. Avståndet mellan min första bubbla utan kupévärme och med en startmotor som behövde kortslutas innan nyckeln kunde vridas om (dvs lägga sig på rygg och kravla in under bilen med en skruvmejsel i hand) och Persson är enormt.

Nu glider jag fram som en helikopterförare och knäpper nyfiket på alla knappar. En är min favorit: bränsleförbruknings-mätaren. Och vet ni... jag nästan halverar mina utsläpp numera. Vuxet va?

3 kommentarer:

Kia sa...

Och vilket gap sen Ambrosius sen!

skrattar Kia

( som också nyfikar sej över vad det bidde för nåt?)

Gunilla sa...

Åå ... Folke. Blir nostalgisk. Imponerande radda bilar!

Catarina sa...

Ja Ambrosius - min invalidmoppe! Han är värd en helt egen bloggkrönika...

Det bidde en Peugeut. Med enormt mycket vindruta, precis som i en helikopter.

Och tack Gunilla! Jag är också imponerad - inte minst av namnen. :-P