tisdag, oktober 14, 2008

Fem frågor (som är sex)

Hittade en utmaning på nätet som jag antog.
Skickar också den vidare till dig – om du har lust!

1. Vilken mat äter du ofta?
Är periodare. Wok-period, italiensk period, salladsperiod, kryddstarkt-period. Just nu är jag inne i en ”jag-har-inte-lust-att-äta-överhuvudtaget”-period. Trist.

2. När du är på kalas, är du den person som sitter still eller hjälper du till att duka av?
Hjälper till. Tveklöst.
Brukar gå hem sist av alla, eftersom det ju måste städas också…


3. Var sitter du helst när du bloggar?
Där jag kan vara ensam och höra mig själv tänka.

4. Köper du ofta Triss?
Aldrig. Tror inte på lotterier.

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Seglade i Adriatiska havet som tonåring med min pappa och hans Jugoslaviske arbetskamrat. Satt i fören och sjöng med delfiner simmandes under mina fötter. De tittade upp på mig och log.

6. Vilken TV-kanal tittar du på mest?
På den där det går nyheter eller film eller en bra dokumentär. Ser minimalt på TV. Men på måndag börjar Prison Break - då sitter jag på nytt klistrad framför TV3!

1 kommentar:

Anonym sa...

Apropå TV-kanaler: SVT är näst bäst av gratiskanalerna. Efter Axess alltså. Men SVT knappar (!) in eftersom man verkar lyckats lösa problemen med rättigheter osv som tidigare ansetts oöverstigliga. Trots att alla över hela landet är med och sponsrar Kgl Operan m fl har vi utanför storstaden tidigare knappt haft någon chans att se vad vi betalar för. Men nu blir det ÄNTLIGEN rättning: Hela Ringen i Operans aktuella version kommer på STV i höst, med början på lördag (19:35 i 2-an). MISSA INTE denna ynnest av de två (hittills men hur länge?) statsfinansierade institutionerna!
/CPG