lördag, oktober 11, 2008

Inget börsfall här inte

Det ligger liksom en sordin över hela stan. Kanske över hela Sverige? På torget är det öde, i matbutiken nästan inga kunder. Möjligen är det finanskrisen det hela handlar om, för Ingmar Stenmark har för länge sedan slutat åka utför.

Småregn i luften, brungula löv som virvlar över trottoarerna. Radio och TV pratar oavbrutet om ekonomisk kris men jag har redan köpt en resa för mina pengar så jag har sol i sinnet. I sandlådan diskuterar partiledarna vem som får leka med vem. (Hur orkar dom?)

Det är fredagkväll och även jag är lite sordinerad. Så jag åker till Skövde och ser en urhäftig ”Little shop of horrors” (Skövde Operettsällskap, regi Sonja Gube). Med glädje, energi, raffig 60-tals rock och fantasifullt fräcka grepp försvinner alla sordiner i hela världen.
Höst-låg? Gå på musikal!

(Och här är mitt credo: ju mer kris i ekonomi och politik, ju mer behöver vi kulturen...)

Tags , , ,
,

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att du tyckte om vår version av Little shop of horrors!

"Plantan"