söndag, oktober 19, 2008

Veckans Och Så Vidare

Veckans Ensam Mamma Söker
Kulturpengar till egna projektidéer. Något för TV4?

Veckans Itma Hoha M'botenbaba
Jag. Vaknar mitt i natten. Har så ont att jag får yrsel. Men göra något åt det? Nähä. Jag reder mig nog.

Veckans Comeback
Fluortant i klassrummet. Äntligen blir det ordning på ungdomen igen!

Veckans Krig
De är fler men jag har starkare vapen. En efter en sugs bananflugorna in i dammsugaren.

Veckans Genväg
Hämtmat.

Veckans Wagner
Jag håller fullständigt med min opera-älskande far att det är på tiden att det sänds ut föreställningar i TV, även om konstarten avnjutes bäst live och det riskerar att bli lätt överspels-teater i närbild. Kunde inte helt ta till mig Elsa Beskow-estetiken, men när Anna Larsson dök upp som Erda i ”Rhenguldet” upphörde allt annat runt om att existera.

Veckans Trängande Behov
Dags att köpa almanacka för 2009. Jisses vad tiden går.

Veckans Power Pinuppa
Hon är grym. Och modig. Premiär på Mosebacke i Stockholm tisdag kväll.

Inga kommentarer: