fredag, oktober 10, 2008

Mitt privata genusperspektiv

Ett tag kändes det som om jag var en sån där ungkarl som alltid sitter kvar sist på jobbet, när de andra gått hem till sina familjer. Korridoren ekade tomt. Byggarbetarna utanför fönstret hade slängt in handduken för evigheter sen, och belysningen släckts i resten av huset.

Till sist gick jag hem. Inte det minsta sugen på mat, aktivitet eller kickar. I förförar-lägenheten med alla indirekta ljus (har dock inte provat den i just det syftet, dock – för mig är det en arbetsbostad) syntes det med vilken ovarsam hand jag hållit i mitt hem den sista tiden. Kylskåpet var tomt. Diskhon full.

På med musiken! Fram med trasan och sprutkemikalierna! In med dammsugarsladden i väggen!

En timme senare känner jag mig härligt kvinnlig igen. Om det inte vore för den där lilla löjliga mustaschen på överläppen, det vill säga….

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom över till Farbror Sid... där känner du dig alltid välkommen, även i en nog så begynnande mustasch för här lovprisar och högaktar vi mustascher i alla de former... ;-)

Anonym sa...

Vad vore en kvinna utan sin mustasch!