söndag, augusti 10, 2008

OM OS

Erkänner att jag knappt tänkt på att det pågår. OS alltså. Inte för att jag inte uppskattar sport (utövar hellre än glor på tv, dock) men för att OS helt enkelt inte får plats just nu.

Men igår kväll hamnade jag framför ett sammandrag på Eurosport. Och då fick jag mig ett gott skratt: segraren i 10 meter luftpistol heter PANG!

Genast skissas en lista upp i mitt huvud, och jag döper följande guldmedaljörer:

Vinnaren i simhopp heter Plask
Vinnaren i fäktning heter Kling
Vinnaren i judo heter Tja-Klofs
Vinnaren i boxning heter Schmock
Stjärnan i det vinnande basketlaget heter Duns-Duns

Och så vidare.
Det är lite som i en Bamse-tidning, om ni förstår vad jag menar...
Men fortsätt gärna fantisera!


Andra bloggar om , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahah. Vilka bra namn du kom på!

Anonym sa...

Hej Cattis!

Spelade TP för några år sen och vet du vem som hade manliga huvudrollen i "Klockorn i St Mary's"?

BING Crossby!!

Kusinkram från Annika

Anonym sa...

Vad sägs då om Pippa Wilson som tagit OS-guld i yngling?! Det kan inte varit lätt för den unge mannen, konkurrensen var ju BENHÅRD!
Mvh Anonym (som önskar så förbli).

Catarina sa...

Och så läste jag att en vinnare på velodrom-cykel hette HOY...