onsdag, augusti 06, 2008

Onsdag 6 augusti

Bloggdagboken börjar spela ut sin roll. Jag är ju tillbaka i Stockholm nu. Men jag har inte hört av mig till nån, bara min bror. M och jag var där och lekte med den lilla i parken på eftermiddagen. Hon tröttnade efter 5 sekunder vid varje "station" - det vara bara att byta från gunga till klätterställning till sandlåda till annan gunga till... ja, ni förstår.

Imorgon åker jag till ön och tittar till hus och båtar. På fredag tillbaka till slottet. Jag vet inte när den här dagboken kommer att upphöra. Antagligen i samma stund som jag börjar träffa mina Stockholms-vänner på riktigt?

I luften anas hösten. Jag känner mig lite tom och ensam i hjärtat. Men också glad och lugn. Dessutom har jag tagit ett beslut. Återstår bara förverkligandet. Vilket i och för sig är det svåraste av allt...

Inga kommentarer: