söndag, februari 15, 2009

And the winner is -

Tack, ni som lekte "Finn fem fel" med mig denna lite sömniga februarihelg! Här är de rätta svaren:

Sanna: Nr 2, 5, 6, 8, 10

2) Två gånger Nobelfest, javisst. Mycket roligare i verkligheten än det ser ut på TV!

5) 1984, St Peterplatsen, Rom: uppträdde för påven tillsammans med gruppen ”Up with people” (se bildbevis, även om inte jag syns på bilden, jag tillhörde inte de som trängde mig fram när han kom för att tacka oss).


6) Gift i luftballong (borgerligt). Båda iklädda jeans och gympaskor. Solnedgång. Magiskt.

8) 1987, New York, stipendieresa, jazzklubb, band spelade. Jag började prata med dem, fick sjunga, och vi hade så kul att jag kom tillbaka nästa kväll och giggade lite till.

10) Jag har skrivit ett libretto om den sista dödsavrättningen i Sverige. Kompositör engagerades och operan uruppfördes i Stockholm 2006. Det var ett projekt jag burit inom mig i tio år.

Och fem fel, dvs falska: 1, 3, 4, 7, 9

1) Gotland Runt-haveriet var faktiskt min kusin som var med om. Gudskelov inte jag. Älskar hav, men seglar hellre långt och utforskande, än snabbt och tävlande.

3) Jag har aldrig varit i Australien. Tyvärr. Men historien är sann, läste den i min dotters engelskbok.

4) Jag är inte allergisk mot nåt! Utom möjligen enfald.

7) Thåström har inte nypit mig i ändan. Däremot har jag en kompis som har fått sin blöja bytt av Thåström. (Sant är att jag har nobbat Thorsten Flinck.)

9) Inga hemlösa katter alls. Hade en abessinier men fick lämna bort den. Numera heter fd ”Lillebror” istället ”Ramses”. Värdigare namn, medges.

Och så resultatlistan
Utanvärlden: 2 rätt
jmfhansson: 3 rätt
Fabror Sid: 4 rätt
Kia : 4 rätt
Store Dam: 4 rätt
Anonym: 4 rätt

På delad första plats, med ALLA rätt finner vi
'e' och 'Anonym/Pappa': 5 rätt

Hurra-hurra-hurra-hurra!
Imorgon kväll får ni hämta ert pris här på bloggen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

GAAAH!


Jäkla skit också!

Jag som läst så mycket om Ander...men fick för mig att du "bara" regisserat den. Inte att du skrivit libretto.

Fast jag är inte förvånad. Maken till begåvning...
Sprang förresten på Cathrine på BVC häromveckan...

Kram på dig!

Gunilla sa...

Inget nyp av Thåström alltså ... Men rätt bra koll hade jag ändå!

Catarina sa...

Nej inget nyp i ändan.

Men jag vet en som fick en SPARK i ändan en kväll i Rom, efter att ha lappat till en italienare för att han pussat hennes väninna!

;-)

Gunilla sa...

Sweet memories... Vilken lycka att ha en så stark och beskyddande vän!