tisdag, februari 24, 2009

Semla+förlovning=PRINSESSTÅRTA

Jag har två döttrar. De är bland de vettigaste personer jag mött. Jag har inte behövt lära dem så mycket mer än att om de aldrig ljuger för mig så kommer jag alltid att tro på dem. Resten har de klarat ut själva.

Och så har de alltid fått vara som de är. T ex är man fyra år och gillar prinsessor, då ska det banne mej få vara så. Rosa tyll över fönstren, rosor från taket, gröna grodor att pussa, en tron att sitta på och tårta med bokstavlig prinsessa.

Nu är det mer jeans/musik/kärlek respektive ridbyxor/musik/häst som gäller. Men jag har två brorsbarn - som alldeles nyss har fyllt år...


Till två-års-prinsessan


Till fyra-års-prinsessan

Kanske skulle skicka en till den riktiga också?


Tags , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har man en pojke som tycker att taket skall se ut som natthimlen ja då blir det att ta hem sina vänner från Operans dekor och efter havets läckerheter och Pangpang så är himlen klar .Karlavagn och hela köret.Sedan sov pojken under bar himmel. Det blev en bra man av den pojken också. Förlåt alla stavfel men det kostar ingt extra.

Catarina sa...

Så klart han skulle ha en rikig himmel! Det måste varit magiskt att sova under den...