fredag, februari 27, 2009

Bloggen goes Reality Show

Jösses vilket skräp de visar på TV ibland. Och förlåt mig för att jag tittar, men jag samlar ju material till bloggen...
Nu tänker jag låta 'Catarina - rakt upp och ner' bli precis lika platt och ihålig som den såpa jag zappade mig fram till igår kväll och bara baxnade över.

Välkommen till

DEN RÄTTE FÖR RAKT UPP OCH NER
(dvs mitt efternamn här på bloggen, men det förstod ni)

Regler: alla som söker kärlek i skrift lämnar en kommentar i rutan.
Max 50 ord, så det är viktigt att du gör ett ordentligt intryck på mig.*

Sen låter jag min lågstadielärarinna, min tandläkare och ordföranden i min bostadsrättsförening läsa och besluta vem som inte längre får skriva i kommentatorsrutan.

Ni som klarar gallringen kan glatt fortsätta följa bloggen (alltså mig), och kanske komma ett steg närmare den platoniska kärleken, åtminstone tills ni också blir utröstade av expert-på-Catarina-juryn.

Jag gör inte detta för att bli kändis. Jag gör det för att jag vill visa en annan sida av mig själv; jag kan också bli utnyttjad av dåliga mediaproducenter och ha väldigt lätt för att tappa bort mig själv i ett samhälle som alltför mycket ser till yta, inte innehåll.


* Du får visserligen inte ”five minutes of fame” i etern, men eftersom jag inte har någon som helst tanke på att radera bloggen kommer du å andra sidan att finnas kvar ”forever and ever in cyberspace”.

Tags , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!

Anonym sa...

Jag liten nog för att vara behändig i trånga utrymmen och jag ser bra ut i motljus. Hope I passed the audition!

Anonym sa...

Shit! Detta prestationskrav. Denna ångest som väller ut ur mina ådror som ett resultat av att prestera något som ska falla andra på läppen. Ska jag hoppa av redan nu eller famla efter strået som sedan så länge verkar brustet.. ;-)

Catarina sa...

Hansson och Risken!

Jag kan stolt meddela att ni går vidare. Min tandläkare tyckte att ni passar min bloggrealityshow utmärkt, framför allt hur ni mot- (eller anti-) formulerar; "motljus", "hoppa av" osv. Ni har fattat tvärtomgaloppen!

Er Ros (ing?)

Anonym sa...

Else-Marie,
Tänk att vi skulle få kontakt igen så här, världen är bra ljuvlig! Det har ju gått ett tag sen det fina föräldramötet i ettan då vi sågs för första gången… Jag satt näst längst bak lite till vänster, det minns du nog, och du log så rart när våra ögon möttes… (Jag var den som inte sa nåt på hela mötet ju). Tänkte ta kontakt med dej efteråt men det blev inte av och så kom allt det där andra emellan jobbet, ungarna, frugan, karriären, ja du vet. Men nu har vi chansen igen Else-Marie, du hittar mig på Facebook med nedanstående signatur (visst inser du att CP står för Catarinas Pappa) och när vi äntligen möts igen kan du räkna med en JÄTTEBUKETT från Growing Gifts,
Din CPG

Anonym sa...

oftentimes specialized culminating numbering brendan hearings filled strategic shrink synonymies analyzed
lolikneri havaqatsu