torsdag, oktober 18, 2007

Martyr? Icke! Bara lite önskedröm...

Vissa dagar önskar jag att jag hade en hel stab runt om mig. Som Katarina I, kejsarinnan ni vet. Eller - om en stab är för mycket begärt - åtminstone en liten page, i glitterbyxa och turban.

Vaknar tung i sinne och kropp efter en orolig natt. Det är nu det skulle sitta fint med färskpressad juice på en silverbricka. Kravlar mig ensam upp ur sängen, ryggen värker. Det är nu de där starka, inoljade händerna skulle ge en fast massage. Välkomnas av ett slagfält i köket. Min stab skulle förstås ha diskat, polerat diskbänken till reklamfilms-skick och satt in väldoftande färska kryddor i terrakottakrukor. Jag hittar absolut ingenting att ha på mig. Men min personliga stylist har plockat fram en oslagbar kombination som får mig att se både lång, mager och snygg ut. Och min make-up artist gör underverk med det gråa, rynkiga ansiktet med trötta ögon. Sedan har min vaktmästare fixat cykeln till toppskick; borta är gaffatejp och rost! Och jag kan glida iväg ut i livet, stärkt av alla de som vill mig väl, som pysslar med mig och som bara längtar tills jag kommer hem igen, så att de får bjuda på fotbad, Dry Martini och gourmetmiddag.

Nåja, vad är väl en bal på slottet.... Jag klarar mig. Men ibland är jag så jäkla trött på aldrig bli bara lite omhändertagen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

är man god får man det gott!! du är snart där ;-)...

Anonym sa...

Gaffa tejp är av godo! Jag har använt gaffatejp till att ta bort håren på benen, sittandes i ett kyligt slott en regnig sommar.
Gaffatejp, 55-6 och Autosol är vad en kvinna skall ha i kökslådan.
Tvivla icke! Att vara på slott är en sak, prinsessa en annan! lena