torsdag, december 20, 2007

Tjuvstart för separerad mamma

På Bauhaus kostar granen 59 kr, och dessutom får man handla annat för motsvarande summa efter jul - sk "grangaranti". Smart affärsknep. Men jag saknar ändå scouterna på hörnet, med marshaller och otaliga åkarbrasor, där jag köpt julgran sedan 1990.

Och visst finns ett vemod: för fem jular sedan hade jag en familj, för ett år sedan var jag sambo med den jag trodde skulle vara min bästa vän livet ut.

Separerad, skild, halvtidsförälder, medelålders, rynkig & mullig... men vad f-n! Jag har ju så mycket att vara glad för!

Så, efter att ha struntat i julkortsinköp och istället skänkt pengar till Stadsmissionen, åkte vi och handlade julgran och pizza, jag, N+M. De flyttar till sin pappa på söndag, så vi har klätt gran, ätit lussebullar och diggat julmusik på högsta volym.

Nu brinner Staffansstaken. Under granen ligger paketen. På lördag är det julafton. Hos mig.

För hur det nu än är, så måste inte allt vara som det brukar.
Bara som man själv vill att det ska vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för film underhållningen! och välkommen tillbaka med orden!

Livet blir sällan som vi tänkt! det innebär inte att vi har förlorat, förutsättningarna förändrats... i slutändan blir det till det positiva.

Här firas julafton på söndag!

Har en julönskning! att vi fortsätter på det vi börjat med man ska vara noga med att ta vara på personer som får en att le och att må bra.... tack tack...

//T mannen

Catarina sa...

Klart T mannen, kompis! Jag ska ju engagerad dig för byggjobb i sommar! Och så ska vi gå på konstutställning.

Ha nu en skön jul, och lycka till med - ja, allt!