onsdag, september 24, 2008

Återstår: kloster?

En kvinna ska vara trevlig men inte bohemisk. (Tänd gärna ett stearinljus men glöm rökelsen.)
Hon ska ha starkt självförtroende men inte vara bestämd. (Betyder det att hon ska klara sig själv när han är ute på galej, men inte stå på sig i diskussioner?)
Hon ska också vara spännande men inte motsägelsefull (!?) samt trygg men absolut inte framgångsrik (vilket är lite märkligt, för tryggheten föds definitivt ur framgången, oavsett vilken verksamhet i livet det handlar om.)

Så tycker männen i vårt land, enligt en nyligen gjord undersökning. Den gör mig lite orolig, för om jag ska vara riktigt ärlig är jag antagligen både bestämd, bohem och framgångsrik. För att inte tala om motsägelsefull: från superwoman till liten flicka i hans knä, dvs både och.

Jag läser vidare. Vilka är listettorna? Ah! Susanna Kallur och Tina Nordström.
Dåså. Då är det alltså kört. För jag är inte särskilt intresserad av att laga mat. Och jag kan definitivt inte skutta över staket utan uppenbar klumpighet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns män med andra preferenser. Jag lovar.

Catarina sa...

Jag vet!

Det var mer skämtsamt menat - men samtidigt en reflektion.

Är egentligen inte ett dugg orolig. Tänk så många män det finns som faktiskt tycker om att laga mat!