onsdag, februari 18, 2009

Ecce Homo

Ibland önskar jag att jag var man.

Som när jag inte orkar ta på mascara och alla säger: ”Hur är det, du ser så trött ut?” Eller när jag går i träningsbyxor, kängor och stor kofta för att handla - allt annat än chic, representativ, kvinnlig. När jag tänker tanken att jag måste raka benen innan jag åker till simhallen.

Och när någon säger ”kärringen ska ändå alltid bestämma”.

Jag är fullständigt medveten om att min roll är att vara vacker som en dag, lätt tillbakalutad och inte alltför dominant. Men om jag var man skulle jag vara en riktig HIT, för jag är varken ful, har knäppa åsikter eller tar dåliga beslut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen mig i det där om att "du ser trött ut" med eller utan mascara. Allt det andra kanske jag slipper för att jag är man. Jag hoppas att jag inte hamnar i kategorin som kommer med "manliga kommentarer" om min kvinnliga omgivning. Och du, stå på dig.

(Säger han som åste fylla i namn och webadress varje gång) :)

Catarina sa...

Oj då - det visste jag inte!
(att du måste göra alltså)

FÖRLÅT!

Vet inte hur man kommer förbi det...

Anonym sa...

Ett tips till RF: Jag är också lat. Man behöver inte göra det om man klickar på Anonym, sen kan ju signera om man vill.
//CPG