måndag, februari 09, 2009

"Schlagerfest"

- är väl egentligen helt fel ord?
"Schlagersoffa" tycker jag är en mer relevant beskrivning.
(Fest = dans/kaloriförbränning. Soffa = chips/kaloriintag)

Satt oändligt trött i Ingenmansland och höll på att somna till nästan varenda bidrag. Bara Caroline af Ugglas fick mig att vakna till ett ögonblick. Dels för att jag inte kunde bestämma mig för om jag tyckte att hon var genial eller en löjlig Joplin-kopia, dels för att det där med "Snälla, snälla" berör mig forfarande (jävla skit).

Men Alcazar? Förlåt, men jag är inte säker på att ni finns. Jag misstänker starkt att ni är en perfekt placerad Disney-produkt. Nu väntar jag med spänning på filmen; "Finding Alcazars dagbok - en trio i New York"...

Tags , , ,

1 kommentar:

photoimagine sa...

Tack "Snälla, snälla..." du för besöket och kommentaren hos mig.

Ha det gott!
/ Imagine