tisdag, maj 26, 2009

Jag är rik

Vännerna på gården bygger och skapar.

Här ska det bli replokal, vi har frilagt den gamla kospiltan, vi ska bara tvätta och olja in träet, och så ska ungdomarna få göra en graffitimålning på den här väggen. Och här uppe, tänk om man röjde bort allt från hela loftet, tog upp ett fönster här - vilket underbart rum det kan bli! De här byggfuttarna körde jag hit med lastbil förra veckan, jag ska slå ut väggen och höja taket och så blir det min verkstad, och här, kom ska jag visa, här ska vi bygga oss ett hus.

Eken, den lilla, har överlevt och börjar skjuta gröna skott. Fåren betar stilla eller vilar i skuggan under studsmattan. Den stora hunden skuttar runt huset, där sitter en man med bara fötter i solen, och jag bjuds på rårakor med lingon och fläsk.

Jag är en mycket rik människa som har tillgång till så fina vänner.

Inga kommentarer: