torsdag, maj 07, 2009

Samtal

- Du, imorgon... Det kanske inte blir så roligt för dig. Jag måste träffa en kille och jobba lite med ljuset, vi ska programmera ljusbordet och lägga in tider för alla övergångar. Det kan ta några timmar. Sen kommer sångarna och då är det smink och påklädning, då finns det förstås mer för dig att titta på, men jag jobbar, och det kan tänkas att alla drar i mig och jag inte hinner ta hand om dig alls. Under kvällen är det genrep och jag måste koncentrera mig på vad som händer på scenen och sen ha genomgång med alla, och på lördag behöver jag vara redan klockan elva på teatern, så jag hinner inte visa dig så mycket av Åland, och...

- Du mamma. Jag är van vid sånt där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I såna lägen får man ta till mormor och morfar!
CPG

Lisa sa...

Har precis avverkat senaste veckan av din blogg.. Tänk om fler skrev som du, och bjössade på både sina ljusa ochmörka stunder med integriteten i behåll :) Hoppas det löser sej med kaffemaskinen och jobba ine ihjäl dej nu...

Kramar från Norrland!