måndag, maj 04, 2009

Några dar - flera år

Det rinner en tår nedför min kind.
Bara av trötthet.
Bara för att jag släppt efter.

Filmdagen på slottet, intensivt för-, under och efterarbete.
Femmans växel. Mitt i stormens öga.

Sen festen med alla vänner från förr, par om par.
Stiliga, smarta, glada.
Den självklara tvåsamheten. Och så jag.

Sist två-dagars kick-offen inför sommaren.
Projekterad, planerad, utförd.
Samtalet, det öppna, ärliga, när yrkesrollen hängts upp i hallen.
Skratten och nerverna. Konstnärs-själarna.
Den eviga väntan på projektets centralgestalt.
75 mil bakom minibussens ratt.

Hemma igen. Hur många nätter får jag sova i egen säng?
Fyra!
Middag serverad kl 23.06.
Öronsus och hjärnsudd.

Och innerst inne vill jag bara bli älskad.
Som alla andra människor på hela denna jord.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Stiliga, smarta, glada ... Jo, men lite vet var och en om varandras inre. Klart man är glad på en fest - för festen skull, kanske för festföremålets - men jag vet mycket om många fler än det man ser en sån kväll. Lite av det kan jag berätta nån gång. För perspektivets skull.

Catarina sa...

Menade bara gott! Lät det kritiskt? Förlåt. Jag blev så berörd av att (nästan) alla fortfarande höll ihop. Och jag tyckte verkligen att alla var strålande vackra.

Klart jag vet att alla bär mycket inom sig, både ljus och mörker. En fest är en oas och en lättnad, skratt som förlöser och kramar som knyter an.

Synd att jag behövde åka så tidigt...

Store Dam sa...

Men du ÄR JU ÄLSKAD, älskade vän, om du vissta hur många som håller av dig och fångas av din utsstrålning. Men,ja.....klart jag förstår- tvåsamheten - är något hela naturen söker att finna, och du kommer att hitta det du med, var så säker. Det finns många dagar kvar av livet att överaskas av.

Gunilla sa...

... det var det där med "den självklara tvåsamheten. Och så jag." För de flesta av oss är tvåsamheten minst av allt självklar. Och det vet jag att du vet. Du om någon.

Blir så orolig när jag läser om öronsus och hjärnsudd. Har allt för många omkring mig som låtit det pågå för länge och kämpar med det nu. Vill att du ska ta hand om dig! kram.

Anonym sa...

Föra skvaller och förtroende om andra visar vem man är .