torsdag, maj 14, 2009

Uppfinningarnas moder

Besluten i mitt verksamhetsfält är tagna, allt vilar nu på ett nästan färdigorganiserat raster. 35 mil bort utövar mina praktikanter värdskap för slottet och operaprojektet. Vi har gått över i "den operativa fasen", och jag sitter i mitt hem och skriver texter till trycksaker mellan otaliga mail och telefonsamtal. En hög solrese-kataloger inspirerar; någon säljare är jag inte, jag måste helt enkelt sno idéer från andra...

Mitt i detta behöver jag en kopp kaffe. Som på alla andra arbetsplatser i hela Sverige. Men sen jag fick espressomaskinen i present för 4,5 år sen har jag gjort mig av med alla bryggare och trattar och kokkannor. Inte ens ett melitta-filter har jag glömt sortera bort.

Nååjåå.
Nöden har ingen lag:

Durkslag.
Hushållspapper.
Nymalda bönor.
Hett vatten.

Det blev helt ok!

Inga kommentarer: