onsdag, februari 10, 2010

Sömnlös på slätten

Det här är ju fånigt - man ska sova på nätterna. Inte somna klockan ett, ligga vaken mellan tre och fem, för att sen stiga upp igen klockan åtta. Vad är det för larv?

Och hur skriver man på sin blogg när ögonen går i kors, ensam kvar i porslinsfabriken långt efter en normal arbetsdags slut, upprymd av flera bra möten, flera lösta knutar, flera avklarade etapper? Känsligt och närvarande? Icke. Intelligent och inspirerande? No way. Luddigt och innehållslöst? Ja.

Jag önskar att nån kunde komma och stryka mig över pannan ikväll. Så att jag blir lugn och trygg och kan sova.

2 kommentarer:

Sir Martäng sa...

Sova?
Eller ligga vaken?
När vindbryggan råkat sänkas.....in dundrar riddar Oförrätt, Sir Utnyttjad och de sju Orosväpnarna.......och tar hela borgen i besittning.
I vallgraven hajar med missunsamma grin.....
Så vajar Sömnlöshetens flagga hela natten.

Catarina sa...

Kanske för vissa - inte för mig. Dom nätterna är över.

Nu är det nåt annat konstigt; småkryp av lust och fantasier som mot allt sunt förnuft nästlar dig in i mitt torn.

Det är därför det är fånigt: jag har ingenting att egentligen ligga vaken för..